Webwinkel Weblog
Afgelopen week las ik een artikel op Webwinkel Weblog met de titel:
PSP-markt onder druk: Wie zijn de eerste verliezers?
Nu hadden er zomaar verliezers in het artikel kúnnen staan, want de concurrentie in deze tak van sport is vrij groot. Maar bij het lezen van het stuk steeg mijn verbazing. Sterker nog, van een aantal aannames weet ik dat ze simpelweg kant nog wal raken en onjuist zijn.
Die licht ik toe.
Ook interessant?
Uitspraken van webbouwers: oneerlijke praktijken
Oneerlijke praktijken Deze week geen nieuwe WordPress tips of Magento tools uitgelicht, maar een aantal uitspraken van webbouwers onder de loep. Uitspraken die ik regelmatig […]
Qantani Payments
Volgens het artikel is Qantani Payments de eerste in het rijtje verliezers, want, zo staat er, Qantani ‘loopt inmiddels via Mollie’. Dat steekt wat anders in elkaar: Qantani Payments en Mollie hebben de krachten gebundeld maar blijven verder zelfstandig functioneren. Aldus dit interview.
DocData Payments
Over deze partij worden ook negatieve en suggestieve uitspraken gedaan die niet zijn onderbouwd. Nog even los van de aannames die worden gedaan: maakt een overname een partij een verliezer? En in hoeverre hangt de overname samen met het onder druk staan van de PSP-markt? Dat laatste is zeker een punt waar ik mijn twijfels over heb bij deze speler.
Sisow
De uitlatingen over deze PSP verbazen me nog het meest, en dan druk ik me zachtjes uit. Op basis van het feit dat Sisow al een paar maanden geen nieuwsberichten op de website heeft geplaatst maakt dat Sisow voor het gemak ook bij het rijtje verliezers wordt geschaard?!
Ik weet wel beter.
Sisow is voor mij een vertrouwde partij: al toen het nog AssurePay heette ben ik als relatie bij hen aangehaakt. Als webshopontwikkelaar is me dat uitstekend bevallen en dat doet het nog steeds. Ook de uitlating dat Sisow alleen wordt gebruikt door starters is onjuist, integendeel: de laatste jaren zijn juist (ook) grotere gevestigde partijen overgestapt naar Sisow. En ongetwijfeld heeft dit scheve ogen gezet bij de concurrentie.
Ik heb dusdanig veel contact met Sisow, binnen alle gelederen van de organisatie, om te kunnen zeggen dat Sisow allesbehalve dalende is in de markt. In de beginperiode werd er gehoond naar AssurePay, als ‘nieuwkomertje’, dat herinner ik me nog. Maar ik durf te zeggen dat het juist Sisow is geweest die de tarieven bij diverse concurrenten onder druk hebben gezet. Ten gunste van de gebruiker en dus ook de consument.
Ondertussen heeft Sisow stappen gemaakt, zowel in het assortiment van betaalmiddelen, als de grote hoeveelheid tools die beschikbaar zijn voor integratie in webshopsoftware. Ze zijn de laatste jaren hard gegroeid zonder de controle vanuit de organisatie te verliezen.
De schrijver van het artikel heeft niet de reguliere route gevolgd voor het verkrijgen van cijfers over Sisow en bleef dan ook verstoken van de gewenste informatie. Ik vraag me af of dit bij de auteur voor frustratie heeft gezorgd, en zo ja, of dat van invloed is geweest op hetgeen er is geschreven over Sisow.
De verliezer
Wat mij betreft is Webwinkelweblog, voor mij in ieder geval, de verliezer. Waarom? Ik vraag me na het lezen van dit artikel af wat de waarde is van alle andere artikelen die op dit platform zijn gepubliceerd.
Chantal
+1
Marcel
Aannames – nooit, nooit, nooit doen.
Verder helemaal met Petra eens.
Dirkjan - Webwinkel Weblog
@Petra – Dank voor je reactie! Uiteraard is het een opinieartikel en dus was ik benieuwd met welke feiten jij me om de oren ging slaan.
Sisow – Ik deel je mening dat het bedrijf afgelopen jaren grote stappen heeft gemaakt. Ook ik ken het sinds Assurepay en besef dat dit dé partij was die snel wist te groeien met mooie tarieven. Maar dat maakt mijn artikel niet minder waar. Want resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. De tarieven van Sisow waren ooit zeer scherp maar het bedrijf lijkt nu niet mee te bewegen met de markt. Qua backend en techniek zie ik weinig nieuws. Ik heb contact opgenomen om te vragen wat de ontwikkelingen waren. Daarop heb ik helaas geen antwoord gekregen. Wat hebben ze volgens jou in 2015 voor nieuwe dingen gedaan om de concurrentie voor te blijven?
Docdata – De overname heeft op zichzelf niets te maken met de PSP-markt maar het kan wel invloed hebben op de positie van deze partij. Het bedrijf is overgenomen om haar fulfilmentdiensten. Dat brengt de vraag wat de nieuwe eigenaar zal willen doen met de betaaltak. In hoeverre zal de nieuwe eigenaar verder willen met alleen de fulfilmentdiensten of zal het willen investeren om de positie van Docdata, waarin het concurreert met Ingenico en Adyen, willen voortzetten?
– Qantani stapt over op de techniek van Mollie. Dat er een interview over is waarin de CEO uitlegt dat dit is omdat hij zo zijn ambities waar kan maken, lijkt me gekleurd. Blijkbaar kon dat niet onder de eigen vlag en met de eigen programmeurs. Het bedrijf heeft nu de ruggengraat van een theoretische concurrent en is voor tarieven en vooral voor de innovaties en buitenlandambities daarvan afhankelijk.
Ik begrijp heel goed dat jij prettig samenwerkt met Sisow en besef dat klanten door de goede klantenservice niet snel overstappen. Het is een sympathieke club en ook ik heb veel respect voor wat ze eerdere jaren realiseerden. Maar zeg nou eerlijk, staat het daar niet een beetje stil?
Petra Blankwaard
In reactie op Dirkjan - Webwinkel WeblogAuteur
Hoi Dirkjan,
Ook voor een opinieartikel vind ik het stuk zwak. Ik verwacht (ook) bij een opinie dat die wordt gebaseerd op feiten in plaats van aannames of insinuaties. Je uitspraak “Maar dat maakt mijn artikel niet minder waar” spreekt overigens tegen dat je het zelf beschouwt als een opinie.
Het punt dat ik wil maken is dat ik het ongepast vindt om partijen (welke dan ook) negatief te belichten zonder feiten. Dat kan een partij schaden als het door lezers voor waar wordt aangenomen. Ook in je reactie zie ik opnieuw aannames die zouden moeten onderbouwen waarom het slecht zou gaan met bv Sisow.
Je reactie heeft mijn standpunt dan ook niet veranderd.
Anne
Dat strookt ook met mijn ervaring met Sisow. Al een behoorlijk aantal tevreden klanten bij hen ondergebracht en ze zijn prima qua responsetijden en tools.