SEO zelf doen?
Onder websitebeheerders die als leek aan de slag zijn gegaan met SEO horen we nogal eens:
Onze website staat al best lang live maar wordt nauwelijks gevonden, alleen als ik zoek op bedrijfsnaam.
Bij navraag wat er tot op heden aan SEO is gedaan komen deze uitspraken vaak voor:
- Niks. Men wil nog een keer aan de slag met SEO maar daarvoor moet men zich eerst verdiepen in SEO en dat wil er maar niet van komen
- De plugin Yoast SEO is geïnstalleerd maar er wordt verder niks met deze plugin gedaan. Sommigen gaan ervan uit dat activatie van de plugin voldoende is, anderen proberen een weg te vinden in de velden die de plugin aanbiedt en gokken erop deze velden goed te gebruiken
- Actieve gebruikers van de plugin Yoast SEO besteden veel tijd aan het ‘groen maken van bolletjes’. Er wordt een trefwoord uit de titel van een pagina of product in het focus keyword veld ingevoerd en als de bolletjes voor leesbaarheid en optimalisatie groen zijn is het goed
- Wie beter thuis is in het begrip keyword vult in het focus keyword veld van de Yoast SEO plugin een woordcombinatie in ‘waar vast veel op wordt gezocht’ en rommelt net zo lang met de aanwijzingen die de plugin geeft tot het bolletje groen is.
Als je nauwelijks concurrentie hebt kun je je soms nog best redden met wat ‘rommelen’ in de Yoast SEO velden. Maar over het algemeen heeft iedereen te maken met een behoorlijke concurrentie. En wat is je website of webshop waard als die nauwelijks naar voren komt in de zoekresultaten?
SEO – positie in Google verbeteren
Als je (beter) zichtbaar wilt worden in zoekmachines als Google dan vraagt dat een goede, gerichte aanpak, geduld en het monitoren van posities en ook zoekgedrag. Met een eenmalige optimalisatie-ronde ben je er niet. Concurrentie en zoekgedrag gaan met de tijd mee, denk ook aan voice search dat een steeds grotere rol speelt. SEO is een doorlopend traject bestaande uit een aantal facetten, we noemen er een paar:
- Trefwoorden zoeken, gebruiken en monitoren
- Posities verbeteren en monitoren
- Content schrijven, gericht op verkrijgen of ondersteunen van goede posities in Google
- Optimaliseren website performance
- Linkbuilding
SEO uitbesteden
Voor wie beter gevonden wil worden in zoekmachines bieden we verschillende diensten aan. Zo kun je een trefwoordenonderzoek laten uitvoeren, een (gratis) SEO scan aanvragen of gebruik maken van een SEO abonnement.
SEO scan
Hoe staat je SEO er voor? Wat zijn de verbeterpunten? Vraag nu een SEO scan aan!
Tarief: € 145,- ex. BTW
"*" geeft vereiste velden aan
Trefwoordenonderzoek
Wat zijn de beste trefwoorden waar je je op kunt focussen? Laat ons dat onderzoeken!
Tarief: € 265,- ex. BTW
"*" geeft vereiste velden aan
SEO abonnementen
We bieden SEO abonnementen op maat aan. Het tarief voor een SEO abonnement is onder andere afhankelijk van:
- Doelstellingen: wat wil je op welke termijn bereiken?
- Huidige situatie / uitgangspositie
- Wat wil je uitbesteden / wat wil je in eigen beheer houden?
- Concurrentie