Op moment van de opzet van de nieuwe website was Design District bezig met de voorbereidingen van de interieurbeurs 2018 in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.
Design District heeft door Indigo een nieuwe WordPress website laten maken met een nieuwe en overzichtelijke look. Het thema is gebaseerd op het Genesis Framework.
De website is gebruiksvriendelijk en goed geschikt voor mobiele apparaten.
Op de website is veel informatie over de beurs te vinden zonder dat dat leidt tot volle of drukke pagina’s. Er is een duidelijke scheiding tussen informatie voor bezoekers en informatie voor deelnemers.
Gezien het internationale karakter van de beurs is de website ook tweetalig: Nederlands en Engels. Naast tekst is er veel beeldmateriaal beschikbaar.
WordPress maatwerk
Designers die een stand willen op de jaarlijkse Design District interieurbeurs kunnen zich aanmelden als deelnemer. Deelnemers krijgen de beschikking over een deelnemers-login waarmee ze aan de voorkant van de website een eigen profiel kunnen invullen met bedrijfsgegevens en foto’s van producten die tijdens de beurs te zien zullen zijn. Verder kunnen aanvullende diensten voor de stand worden aangevraagd waarin wordt voorzien door de standbouwer.
Bijzonderheden met betrekking tot het uitgevoerde maatwerk:
- Elke standhouder krijgt een eigen login waarmee ze hun eigen pagina op de website kunnen beheren
- Automatisch gegenereerde papieren catalogus in PDF vorm op basis van de individuele pagina’s van de standhouders
- Meerdere WordPress accounts gekoppeld aan hetzelfde e-mailadres
- WooCommerce bestellingen worden op productniveau automatisch doorgezet naar meerdere bedrijven.
- Elk van de bovengenoemde bedrijven kan de eigen orders via de website afhandelen zonder dat ze zicht hebben op orders van andere bedrijven.
- Facturen in eigen huisstijl en met eigen nummerreeksen voor elk gekoppeld bedrijf.