CottonCounts had een Magento webshop voor de verkoop van luxe bed- en badlinnen en homeaccessoires. Magento 1 was uitgefaseerd, waarop is besloten de overstap te maken van Magento naar WordPress met WooCommerce.
Grafisch ontwerp WooCommerce
CottonCounts had duidelijke wensen voor ogen met betrekking tot het ontwerp voor de nieuwe webshop. Die wensen zijn verwerkt in een grafisch ontwerp. De homepage, categoriepagina, productpagina en landingspagina’s zijn in Adobe XD uitgewerkt. Van dat grafische ontwerp hebben we een custom WordPress thema gemaakt.
Producten kiezen op basis van maatvoering
CottonCounts had de wens om het voor webshopbezoekers makkelijker te maken: winkelen op type product, maar ook de optie om te winkelen op maat. Het moest mogelijk worden om bijvoorbeeld een dekbedmaat als startpunt te kiezen en binnen die maatvoering te zoeken naar het beschikbare productaanbod.
Daarnaast moest het mogelijk worden om, als de klant eenmaal binnen de maatvoering een product heeft gevonden, er niet opnieuw een maat te hoeven selecteren op de productpagina.
Voor deze structuur hebben we maatwerk geïntegreerd in WooCommerce.
Redirecten gewijzigde URL’s
De URL’s van de WordPress webshop waren gewijzigd ten opzichte van die van de Magento webshop. Om te voorkomen dat de paginarankings verloren gingen zijn alle oude URL’s voorzien van een 301-redirect naar de nieuwe URL’s. Daarmee is voorkomen dat reeds geïndexeerde pagina’s in zoekmachines als Google verloren gingen.